Ruszyła SIEMACHA Spot w Magnolia Park

Otwarta oficjalnie 1 czerwca we Wrocławiu placówka SIEMACHA Spot to nowoczesne, dobrze wyposażone „kreatywne podwórko” nowej generacji dla dzieci i młodzieży, w którym najważniejszy akcent pada na spotkanie z drugim człowiekiem. Młodzież może korzystać tu z bogatej oferty warsztatów: edukacyjnych, wychowawczych, muzycznych, artystycznych, multimedialnych oraz z pomocy psychologów. SIEMACHA Spot we Wrocławiu wyróżnia m.in. efektowna i nowoczesna aranżacja wnętrza urządzonego według światowych standardów. Oferta placówki kierowana jest do dzieci i młodzieży potrzebujących wielorakiego wsparcia.

- Świat wokół nas zmienia się błyskawicznie i właśnie dlatego stawiamy na innowacje – mówi ks. Andrzej Augustyński, przewodniczący zarządu Stowarzyszenia SIEMACHA - Galerie handlowe przejmują dzisiaj wiele funkcji publicznych, a młodzi ludzie spędzają tu coraz więcej czasu. Dlatego też zależało nam na tym, aby nasze „podwórko” w Magnolia Park zapewniło młodzieży przyjazne i bezpieczne miejsce, gdzie ważne są trwałe relacje z rówieśnikami, rozwijanie zainteresowań oraz edukacja. Wszystko to w nowoczesnej przestrzeni wyposażonej w najwyższej jakości sprzęt multimedialny i muzyczny – dodaje.

SIEMACHA Spot to doskonały przykład partnerstwa publiczno–społeczno–prywatnego. Placówka powstała dzięki ścisłej współpracy Stowarzyszenia SIEMACHA, Miasta Wrocław, galerii handlowej Magnolia Park oraz partnera strategicznego przedsięwzięcia, firmy AmRest, której siedziba mieści się we Wrocławiu.

- To pionierskie we Wrocławiu działanie. Do tej pory w naszym mieście nie było innowacji społecznych realizowanych w tak szerokim międzysektorowym partnerstwie. Jestem przekonany, że wypracowany tutaj model współdziałania sektorów publicznego, prywatnego i społecznego stanowi świetną inspirację i wzorzec dla innych. To równocześnie najlepszy przykład, jak pobudzać aktywność firm w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, której beneficjentami są dzieci i młodzież Wrocławia – mówi Jacek Sutryk, dyrektor Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Stowarzyszenie SIEMACHA od kilku lat otwiera ,,Spoty” w galeriach handlowych. Naturalnym partnerem dla realizacji projektu na Dolnym Śląsku stała się Magnolia Park – największa galeria handlowa w regionie, zarządzana przez Multi Poland, która stworzyła możliwości lokalowe dla projektu. SIEMACHA Spot zajmuje powierzchnię ponad 800 mkw. i znajduje się na pierwszym piętrze galerii.
- To ogromny sukces, że kilka podmiotów, prężnie działających w zupełnie odmiennych sektorach, zdecydowało się na współpracę w tak ważnym społecznie celu – mówi Tomasz Waszkiewicz, dyrektor Magnolia Park.
- Cieszymy się, że wspólnie ze Stowarzyszeniem SIEMACHA, Miastem Wrocław oraz spółką AmRest możemy współtworzyć to unikatowe miejsce, w którym młodzież kreatywnie spędzi czas i będzie mogła rozwijać swoje pasje.

Partner strategiczny placówki, spółka AmRest, która na co dzień zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut i Burger King oraz kawiarniami Starbucks, sfinansowała adaptację i wyposażenie wnętrz. W SIEMACHA Spot mieszczą się pracownie edukacji humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej, rozwoju społecznego, multimedialne, artystyczna, muzyczna, ale też kuchnia oraz przestrzenie wspólne. Pomieszczenia zostały wyposażone w nowoczesne meble edukacyjne typu „active learning”, sprzęt multimedialny, muzyczny i inne akcesoria niezbędne do pracy warsztatowej. AmRest partycypuje również w miesięcznych kosztach funkcjonowania SIEMACHA Spot. Z kolei pracownicy tej firmy, jako wolontariusze, prowadzą zajęcia dla dzieci i młodzieży jako element „Akademii Kulinarnej”, której są inicjatorami.

- Chcemy zapoznać młodych ludzi z zasadami przygotowywania posiłków w ramach pełnowartościowej diety. Dodatkowo, korzystając z naszej infrastruktury restauracji i kawiarni, chcemy pomóc chętnym podopiecznym w zdobyciu doświadczenia i certyfikatów umożliwiających podjęcie pracy w gastronomii - mówi Drew O’Malley, członek zarządu firmy AmRest, jednego z inicjatorów uruchomienia SIEMACHA Spot we Wrocławiu.

SIEMACHA Spot to autorski projekt Stowarzyszenia SIEMACHA - jednej z największych organizacji społecznych w Polsce. Od blisko dwudziestu czterech lat tworzy ona silne społeczności młodzieżowe w różnych miastach. We Wrocławiu stowarzyszenie prowadzi również całodobowe placówki opiekuńczo-wychowawcze SIEMACHA Spot 24/7.

W SIEMACHA Spot w Magnolia Park we Wrocławiu jest miejsce nawet dla 150 wychowanków w wieku od 7 do 18 lat. Aby dołączyć do społeczności, należy odwiedzić placówkę wraz z rodzicem lub opiekunem prawnym (pierwsze piętro, obok Jatomi Fitness) w godz. od 13.00 do 20.00 od poniedziałku do piątku. Podczas spotkania wypełnia się Kartę Wychowanka, zawierającą pisemną zgodę na udział dziecka w zajęciach. Zapisy trwają cały rok. Uczestnictwo w zajęciach jest bezpłatne, ale od uczestników wymaga się przestrzegania zasad, między innymi systematycznego uczestnictwa w zajęciach, budowania relacji z rówieśnikami, a także dbania o czystość placówki.

WIĘCEJ INFORMACJI O PRTNERACH PROJEKTU:
Stowarzyszenie SIEMACHA - tworzymy otwarte, zasobne i uczące się społeczności oparte na wolnym wyborze, szczerym dialogu i poszanowaniu zasad. Naszą misję społeczną realizujemy w oparciu o pięć statutowych wartości, takich jak: jawność, trwałość, systemowość, przywództwo, jakość. Pomagamy poszukującym wsparcia młodym ludziom. Wspólnie odkrywamy świat wartości i głębię osobistych potencjałów. Wzmacniamy wzajemne zaufanie, więzi społeczne i obywatelskie zaangażowanie oraz poczucie odpowiedzialności za siebie i innych. W ramach organizacji działają placówki dzienne - SIEMACHA Spot, całodobowe - SIEMACHA Spot 24/7, obiekty sportowe - Centra Rozwoju Com-Com Zone oraz oddziały terapeutyczne Krakowskiego Instytutu Psychoterapii KIP.
www.siemacha.org.pl

AmRest Holdings SE jest największą niezależną spółką restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza ponad 1300 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 13 krajach: Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Bułgarii, Rumunii, Serbii, Chorwacji, Rosji, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Chinach. Firma zatrudnia około 28 000 pracowników. Główna siedziba mieści się we Wrocławiu. www.amrest.eu.

Magnolia Park jest największym centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjnym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu 250 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji 3,5 tys. darmowych miejsc parkingowych. Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się m.in.: Aldo, Bershka, C&A, Decathlon, Denon, ECCO, Esprit, H&M, Home&You, InterSport, KappAhl, New Yorker, Oysho, Peek&Cloppenburg, Pierre Cardin, Promod, Pull&Bear, RESERVED, Saturn, Stradivarius, TK Maxx, TOUS, W. Kruk, Zara. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują jednocześnie drogerie m.in. Super-Pharm i Rossmann, ale i Douglas, Sephora, Inglot czy Mac. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku salony: Crocs, Decimas, LC Waikiki, The North Face, Samsung Brand Store czy Superdry. Oferta rozrywkowo-rekreacyjna obejmuje 7-salowe kino Helios, salę zabaw dla dzieci Labibu, największe na Dolnym Śląsku Centrum Tańca Champion Team i centrum Jatomi Fitness. Klienci mogą korzystać z hipermarketu budowlanego Castorama, sklepu Komfort i czynnego do północy hipermarketu TESCO. W galerii handlowej działa również Centrum Medyczne Magnolia Park - przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej. Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni. Klienci mają do dyspozycji ponad 1600 miejsc w strefie restauracyjnej, z których blisko połowa znajduje się w lokalach z obsługą kelnerską. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki - sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Jako pierwsza galeria handlowa w regionie wprowadziła stałą, darmową usługę Personal Shopping – indywidualnych zakupów w towarzystwie stylistki. Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową - to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent. Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań, rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, plac zabaw dla dzieci, a także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne. Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl www.facebook.com/magnoliaparkcentrum oraz www.instagram.com/magnoliaparkcentrum.
Za zarządzanie Magnolia Park odpowiada Multi Poland Sp. z o.o.