„Współczesne galerie handlowe, które przejmują wiele funkcji publicznych, a tym samym pretendują do roli alternatywnych centrów miejskich, muszą – obok oferty komercyjnej – wkalkulować w swoją działalność ofertę społeczną. Przestronne i zadaszone galerie, które stają się współczesnymi ulicami, muszą odważnie podjąć te same wyzwania, z którymi mierzą się nominalne ulice”.

Stowarzyszenie SIEMACHA
Galerie handlowe stają się współczesnymi ulicami. W galeriach robimy nie tylko zakupy, lecz także korzystamy z kawiarni, spotykamy się ze znajomymi, chodzimy do kina, a nawet spacerujemy. Problemy, z którymi mierzy się tradycyjnie rozumiana ulica, a więc przypadkowość relacji i bezczynność młodzieży, dotykają również centrów handlowych. Młodzi ludzie spędzają tam coraz więcej czasu w sposób bierny i bezproduktywny. Marnują umiejętności, trwonią talenty i nabierają złych przyzwyczajeń.

SIEMACHA Spot, czyli „podwórka nowej generacji”, to innowacyjna odpowiedź na obecne przeobrażenia przestrzeni miejskiej. Nowoczesne placówki usytuowane w galeriach handlowych zapewniają młodzieży trwałe relacje z rówieśnikami, atrakcyjną ofertę warsztatów oraz najwyższej jakości sprzęt muzyczny i multimedialny. Projekt „SIEMACHA w galeriach handlowych” to innowacyjne przedsięwzięcie, którego celem jest kształtowanie społecznej funkcji nowoczesnych obiektów handlowych. SIEMACHA Spot to miejsca SPOTkań i rozwoju młodych ludzi, którzy w przyszłości będą odpowiedzialnymi obywatelami.